Καταπολεμήστε την κατάθλιψη των εορτών

Συμβουλές που ίσως σας βοηθήσουν να τονώσετε την ψυχολογία σας ενόψει Χριστουγέννων.

Παρά το γεγονός ότι η εορταστική περίοδος έχει συνδεθεί άρρηκτα με τη χαρά, την αισιοδοξία και τους νέους στόχους, πολλοί είναι εκείνοι που όσο πλησιάζουν οι γιορτές νιώθουν όλο και πιο έντονα την παρουσία της κατάθλιψης. Ανάμεσα σε deadlines, δυσλειτουργία στην οικογένεια, απώλειες, κακές συνήθειες, χαμηλές θερμοκρασίες, χωρισμούς, διαζύγια και μοναξιά – είναι λογικό οι γιορτές να είναι εξαιρετικά δύσκολη περίοδος για όσους αντιμετωπίζουν τέτοιες απαιτητικές καταστάσεις.

Αν και εσείς βιώνετε παρόμοια συμπτώματα, τότε ρίξτε μια ματιά στις παρακάτω συμβουλές, οι οποίες ίσως σας βοηθήσουν να τονώσετε την ψυχολογία σας.

  1. Κρατήστε τις προσδοκίες σας σε φυσιολογικό επίπεδο. Αν περιμένετε κάθε Χριστούγεννα της ζωής σας να είναι γεμάτα λάμψη, δώρα και ξενοιασιά (όπως τις χολιγουντιανές ταινίες) τότε το σίγουρο είναι ότι θα απογοητευτείτε. Η ζωή είναι δύσκολη και δε σταματά να είναι δύσκολη κατά την εορταστική περίοδο, γι’αυτό χαλαρώστε και αντιμετωπίστε την κάθε μέρα της ξεχωριστά.
  2. Αν η προοπτική να επαναλαμβάνετε κάθε χρόνο τις ίδιες συνήθειες και παραδόσεις σας κουράζει και σας θλίβει, τότε δοκιμάστε κάτι διαφορετικό από αυτά που συνηθίζετε στις γιορτές. Κάντε κράτηση στο αγαπημένο σας εστιατόριο για να την αλλαγή του χρόνου ή προσφέρετε τα χρήματα που θα διαθέτατε για την ανταλλαγή δώρων σε φιλανθρωπικό σκοπό. Η αποφυγή της… εορταστικής ρουτίνας ίσως σας ανεβάσει τη διάθεση.
  3. Αν και πολλοί από εσάς θεωρείτε ότι δεν προλαβαίνετε να γυμνάζεστε κατά την περίοδο των εορτών, οι ευεργετικές ιδιότητες της άσκησης σίγουρα αξίζουν τον κόπο να βρίσκετε έστω και μισή ώρα διαθέσιμη κάθε μέρα – για το καλό της σωματικής και ψυχικής υγείας σας. Ο γνωστός ιατρός Ken Duckworth, διευθυντής του “National Alliance on Mental Illness” στην Αμερική, τονίζει ότι η γυμναστική είναι δυνατός σύμμαχος κατά του άγχους και της κατάθλιψης. Ξυπνήστε μισή ώρα νωρίτερα κάθε πρωί και βγείτε για τρέξιμο – είναι ο ιδανικότερος τρόπος για να ξεκινήσετε τη μέρα σας!
  4. Ο βιοχημικός και συγγραφέας του “Vigor: 7 Days to Unlimited Energy, Focus, and Well-Being” Shawn Talbott υποστηρίζει ότι η διατροφή μας μπορεί να αποτελέσει πολύτιμος σύμμαχος στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης. Πρωτεΐνες, δημητριακά, φρέσκα φρούτα, λαχανικά και ψάρι αυξάνουν τα επίπεδα ενέργειας και συμβάλλουν θετικά στην ψυχολογία μας, λόγω των ευεργετικών συστατικών τους.
Μάρθα Οστιούνη

Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη και με μεγάλη χαρά ζω πλέον στην Αθήνα. Ασχολούμαι με τη συγγραφή κειμένων για διάφορα θέματα καθώς επίσης και με τη διαχείριση λογαριασμών social media για διάφορες εταιρείες. Τον ελεύθερο μου χρόνο δαμάζω τις μπούκλες μου πίνοντας λευκό κρασί σε μικρά μέρη.

Χωρίς σχόλια

Το σχόλιο σας