Πώς να περάσεις με μέτρο την Τσικνοπέμπτη

Ο Φλεβάρης μας προσφέρει ακόμα μια μεγάλη «γιορτή», αυτή της Τσικνοπέμπτης. Η ημέρα αυτή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με άφθονη κατανάλωση αλκοόλ αλλά και διατροφική… κραιπάλη.

Υπάρχουν μερικές συμβουλές για να μη χάσετε το μέτρο και να ευχαριστηθείτε αυτή τη μέρα.

Πριν βγούμε το βράδυ, δεν αμελούμε τα γεύματα μας μέσα στην ημέρα. Ένα καλό πρωινό και ένα ελαφρύ μεσημεριανό (χωρίς κρέας κλπ) είναι ότι πρέπει για να μην πέσουμε με τα μούτρα στο φαγητό το βράδυ. Όσον αφορά το βράδυ, τώρα, τρώμε όσο πιο σιγά μπορούμε, απολαμβάνοντας αρχικά το φαγητό μας, αλλά και δίνοντας χρόνο στον εγκέφαλό μας να λάβει το μήνυμα πως είμαστε πλήρεις από φαγητό. Ο εγκέφαλος χρειάζεται τουλάχιστον 25-30 λεπτά για τη διαδικασία αυτή. Επίσης, μπορούμε να κάνουμε κάποιες παύσεις, ώστε να δώσουμε χρόνο στον εαυτό μας να χορτάσει. Αρκετά σημαντικό είναι να ξεκινήσουμε το γεύμα μας με μια σαλάτα, πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες θα αυξήσουν σημαντικά το αίσθημα του κορεσμού, έχοντας έτσι τον έλεγχο του σωματικούς μας βάρους. Όσο είναι δυνατόν, αποφεύγουμε τα τηγανητά ορεκτικά και δεν το παρακάνουμε με το ψωμί που έρχεται πριν από την παραγγελία μας, μειώνοντας έτσι τη λήψη των έξτρα θερμίδων. Αφαιρούμε από το κρέας το έξτρα λίπος και δεν προσθέτουμε έξτρα αλάτι ή λάδι στο φαγητό μας.

Εξίσου γνωστή είναι και η υπερκατανάλωση αλκοόλ την ημέρα αυτή. Ωστόσο, είναι οριακά το ίδιο σημαντική στο θέμα των κιλών μας. Είναι καλό να καταναλώνουμε άφθονο νερό πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το φαγητό, καθώς έτσι αρχικά μειώνεται η όρεξη μας, ενώ παράλληλα ξεδιψάμε και ενυδατωνόμαστε χωρίς να χάνουμε τον έλεγχο. Ανάμεσα στο κρασί και την μπύρα, που οι περισσότεροι προτιμούν, ένα ποτήρι κρασιού περιέχει 100 θερμίδες, ενώ φαίνεται να κόβει λιγάκι την όρεξη (κυρίως το λευκό κρασί), ενώ ένα μεγάλο ποτήρι μπύρας φτάνει τις 150 θερμίδες.

Το παν, επίσης, είναι να μη καθόμαστε όλη την ώρα. Λίγος χορός, λίγο περπάτημα ή και απλά το να στεκόμαστε όρθιοι βοηθούν στην καλύτερη και γρηγορότερη πέψη. Παράλληλα με τη μείωση των θερμίδων, αυξάνεται η διάθεσή μας, καθώς κατά τη διάρκεια του χορού παράγεται μεγάλος αριθμός ενδορφινών, που έχουν αντικαταθλιπτική δράση. Οπότε χορέψτε δίχως αύριο και χαρείτε αυτή την ιδιαίτερη μέρα.

Την επόμενη μέρα, τώρα, καλό θα ήταν να τηρήσετε όλα τα γεύματα, τα οποία να είναι ελαφριά, όπως όσπρια, ψάρι ή κάτι λαδερό. Τέλος, δεν ξεχνάμε να πίνουμε άφθονο νερό αλλά και να μη «βουλιάξουμε» στον καναπέ. Αντιθέτως, λίγη φυσική άσκηση θα μας επαναφέρει πλήρως στους ρυθμούς μας.

Photo: Med Coolman

Μάρθα Οστιούνη

Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη και με μεγάλη χαρά ζω πλέον στην Αθήνα. Ασχολούμαι με τη συγγραφή κειμένων για διάφορα θέματα καθώς επίσης και με τη διαχείριση λογαριασμών social media για διάφορες εταιρείες. Τον ελεύθερο μου χρόνο δαμάζω τις μπούκλες μου πίνοντας λευκό κρασί σε μικρά μέρη.

Χωρίς σχόλια

Το σχόλιο σας