Burnout σύνδρομο: πώς να το αποφύγεις

Όταν η καθημερινότητα μας είναι γεμάτη άγχος, στρες και δουλειές, το σώμα μας αρχίζει να είναι αρκετά έως πολύ καταπονημένο και οι εγκεφαλικές μας λειτουργίες αρχίζουν σιγά σιγά να εξασθενούν. Αυτό είναι το σύνδρομο BurnOut, το οποίο αρχικά εμφανίζεται με τη μορφή έντονου εκνευρισμού, ανίας, απογοήτευσης, αφηρημάδας, αποξένωσης και απομόνωσης. Ταυτόχρονα, πολύ συχνά οι πάσχοντες υποφέρουν από πονοκεφάλους, αυχενικούς πόνους και αϋπνίες, ενώ η όρεξη τους για φαγητό μειώνεται, μέχρι να εξαφανιστεί τελείως.

Ποιο είναι, όμως, το κύριο αίτιο για το σύνδρομο αυτό; Ο βασικός λόγος για την εμφάνιση του συνδρόμου είναι η υπερεργασία, σε συνδυασμό με την έλλειψη ξεκούρασης και ελεύθερου χρόνου. Παρόλη την έντονη εργασία, οι πάσχοντες συχνά νιώθουν πως οι κόποι τους και η προσπάθειά τους δεν αναγνωρίζεται, κάτι που επιδεινώνει την κατάσταση της ψυχολογίας τους.

Πώς, όμως, μπορείτε να το αντιμετωπίσετε; Αρχικά, το πρώτο βήμα για την επίλυση του θέματός σας είναι η αναγνώριση και η αποδοχή του προβλήματος. Έπειτα, μπορείτε να προσπαθήσετε να αναγνωρίστε και εσείς οι ίδιοι τους παράγοντες που συντελούν στο burnout, έτσι ώστε να μπορέσετε να τους αλλάξετε ή να τους περιορίσετε.

Σε περίπτωση που αντιληφθείτε πως δεν είστε ευχαριστημένοι, πλέον, στο εργασιακό σας περιβάλλον, ή οι ώρες που εργάζεστε είναι παραπάνω από όσες μπορείτε να αντέξετε, καλό θα ήταν να πάρετε λίγο χρόνο για να δείτε τα όρια σας και σε τι μπορείτε να αντεπεξέλθετε. Πιο συγκεκριμένα, ανεξάρτητα από τις ώρες δουλειάς που έχετε, καλό θα ήταν να κοιμάστε τουλάχιστον 8-10 ώρες κάθε βράδυ. Αν η φύση της δουλειάς σας σάς το επιτρέπει, προσπαθήστε να ξεκουράζεστε και με έναν μεσημεριανό ή απογευματινό ύπνο. Θέστε μια λίστα προτεραιοτήτων, όσον αφορά τις δουλειές σας και ακολουθήστε την, ώστε να έχετε καλύτερη οργάνωση.

Φροντίστε περισσότερο τον εαυτό σας, δίνοντας του χώρο και χρόνο να κάνει πράγματα που τον ευχαριστούν και τον ηρεμούν, βελτιώνοντας έτσι την ψυχολογία σας. Μπορείτε να ξεκινήσετε κάποιο χόμπυ, που δεν θα απαιτεί μεγάλη ποσότητα ενέργειας, αλλά αντίθετα θα ενισχύσει όλες τις λειτουργίες του μυαλού σας και τις χαρούμενες πτυχές της ψυχολογίας σας. Τέλος, όσο είναι δυνατό, περιορίστε τις ώρες που κάθεστε μπροστά σε κάποια οθόνη (υπολογιστή, τάμπλετ, κινητού) στις 8 ώρες/ ημέρα. Δώστε στον εαυτό σας τη δυνατότητα να «αποσυνδεθεί» και να ηρεμήσει.

Αυτό που παίζει αρκετά μεγάλο ρόλο, επίσης, είναι και η ενίσχυση της άμυνας και των αντοχών του οργανισμού, κάτι που μπορεί να γίνει με την κατάλληλη διατροφή. Μη ξεχνάτε να γεμίζετε το ποτήρι σας με χυμούς και άφθονο νερό, μη αφήνοντας το σώμα σας να χάσει την ενυδάτωση του. Τροφές όπως τα λαχανικά και τα φρούτα θα πρέπει να υπάρχουν στο καθημερινό σας διατροφικό πρόγραμμα, ενώ αποφεύγετε τροφές που θα σας βαρύνουν.

 

Νικόλ

Αγαπάω τα αστυνομικά βιβλία και τα ωραία κάδρα. Φωτογραφίζω τους πάντες και τα πάντα ενώ απολαμβάνω φαγητά, γλυκά και κλασικές ταινίες. Λατρεύω τη Θεσσαλονίκη, όπου ζω και ξεχωρίζω από τις κατσαρές μου μπούκλες.

Χωρίς σχόλια

Το σχόλιο σας