Πολύωρο τρέξιμο: Ο Ακρογωνιαίος λίθος της προπόνησης

Έχει διαπιστωθεί ότι πολύωρα τρεξίματα κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας,  μακροχρόνια, είναι σημαντικός προάγγελος επιτυχίας για τον αγώνα. Οι καλύτεροι προπονητές του κόσμου, χρησιμοποιούν το πολύωρο τρέξιμο μακροχρόνια, ως το βασικότερο τμήμα των προγραμμάτων προπόνησης για τους δρομείς τους.

Ποια τα οφέλη λοιπόν από το πολύωρο τρέξιμο, μακροχρόνια;

Κατά το πολύωρο τρέξιμο, αυξάνονται η VO2 (μεγίστη πρόσληψη οξυγόνου) και τα τριχοειδή αγγεία, ενισχύοντας τον ανεφοδιασμό του αίματος στις μυϊκές ίνες . Η προπόνηση επίσης αυξάνει τον αριθμό και το μέγεθος των μιτοχονδρίων, των εργοστάσιων παραγωγής ενέργειας του κυττάρου, ενώ παράλληλα αυξάνει τα βασικά αερόβια ένζυμα τους. Η αύξηση των τριχοειδών αγγείων σε συνδυασμό με την αύξηση της μυοσφαιρίνης είναι το όφελος που θα παρασχεθεί στο μέρος της VO2 εξίσωσης και θα κάνει τη διαφορά στη συγκέντρωση του οξυγόνου, στο αρτηριακό και το φλεβικό αίμα. Αυτές οι μεταβολές διευκολύνουν τη μεταφορά οξυγόνου στους μυς.

Περίληψη των θετικών επιδράσεων των πολύωρων τρεξιμάτων, μακροχρόνια.

  • Ανάπτυξη της βάσης για την αερόβια αντοχή.
  • Ανάπτυξη ειδικών δεξιοτήτων όπως ψυχική ανθεκτικότητα στην κόπωση.
  • Αύξηση του αριθμού και του μεγέθους των μιτοχονδρίων.
  • Αύξηση των τριχοειδών ινών των μυών.
  • Αύξηση αερόβιας αποδοτικότητας.
  • Αύξηση VO2.
  • Ενισχύει την καρδιά – μεγαλύτερος όγκος κτυπήματος.
  • Εργασία μυαλού – αναπτύσσονται η διανοητική ανθεκτικότητα και οι δεξιότητες.
  • Αύξηση του μεταβολισμού των λιπών.
  • Αριθμός αυξήσεων και μέγεθος των μιτοχονδρίων.
  • Τριχοειδής αύξηση στις ίνες μυών.
  • Αύξηση συγκέντρωσης μυοσφαιρίνης στις μυϊκές ίνες.
  • Αύξηση αερόβιας αποδοτικότητας.
  • Επέκταση του αερόβιου μεταβολισμού και βελτίωση της καύσης λιπών.
  • Βελτίωση της δρομικής οικονομίας της τεχνική των κινήσεων.
  • Καθυστέρηση εμφάνισης κόπωσης.
  • Καθυστέρηση έκπτωσης επιδεξιότητας, ιδιοδεκτικότητας, κιναισθησίας.
  • Βάση για την μετέπειτα ελαχιστοποίηση των μικροτραυματισμών.

15203235_10209822501272785_1064407919219119395_n

Συμπερασματικά: Τί «μαγικό» κάνει το πολύωρο τρέξιμο;

Το αερόβιο τρέξιμο μεγάλης απόστασης δημιουργεί  τις βάσεις και για τα αλλά συστήματα προπόνησης. Η ταχύτητα, η αναερόβια ισχύ και η δύναμη θα έρθουν αργότερα με την βοήθεια αυτού. Εσείς ξεκινήστε με έναν σωστό προγραμματισμό και βάλτε σε εξέχουσα θέση ένα μεγάλο πολύωρο τρέξιμο την εβδομάδα. Αρχίστε με ένα +20- 30 % του χρόνου που τρέχετε συνήθως και προσθέστε 10% κάθε εβδομάδα και τα αποτελέσματα δεν θα αργήσουν να φανούν!

Δημήτρης Κασίμης

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και σπούδασε Φυσική Αγωγή στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.Η αγάπη του για τον αθλητισμό τον οδήγησαν στην ενασχόληση του με την προπονητική επαγγελματικά. Μέχρι και σήμερα αποτελεί ένα από τους λίγους στο χώρο της προπονητικής με άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος Προπονητή. Έχει εργαστεί ως Προπονητής της Εθνικής ομάδας τριάθλου (2004 - 2010). Παράλληλα με την προπονητική ασχολείται ενεργά με τον αθλητισμό και ως αθλητής, τόσο εξαιτίας της αγάπης του με τον αθλητισμό, αλλά και για να αποκομίζει και ο ίδιος εμπειρίες τις οποίες στη συνέχεια θα μεταλαμπαδεύσει στους αθλητές του.

Χωρίς σχόλια

Το σχόλιο σας