Νηστεία: Μπορείς να χάσεις κιλά;

Η περίοδος της νηστείας μπορεί να αποτελέσει μια αρκετά δύσκολη περίοδο για όσους θέλουν να τη συνδυάσουν με τη δίαιτά τους. Κι αυτό γιατί, οι επιλογές είναι περιορισμένες ή παχυντικές, ενώ σε κάποιους μπορεί να φανούν άνοστες ή ακόμα και… βαρετές. Κατά τη διάρκεια της νηστείας, μπορούμε θεωρητικά να χάσουμε κιλά, καθώς απέχουμε από κρέας, γαλακτοκομικά και junk food, τα οποία παχαίνουν. Ωστόσο, πολύ συχνά αμελούμε να προσέξουμε την ποσότητα και τον τρόπο μαγειρικής των νηστίσιμων φαγητών μας, υπερβαίνοντας έτσι, τα όριά μας.

Ποια είναι τα θετικά στοιχεία της νηστείας όμως;
Η αποχή από το κρέας συμβάλλει στην αποτοξίνωση του οργανισμού μας από τα ζωικά λιπαρά. Παράλληλα, η αποχή από τα γαλακτοκομικά, τα αυγά και τα ψάρια σημαίνει αυτόματα και περισσότερη κατανάλωση στα: θαλασσινά, λαχανικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς, φρούτα και ζυμαρικά. Κάτι που αυξάνει την πρόσληψη μονοακόρεστων και πολυακόρεστων λιπαρών οξέων, ενώ έτσι αποκαθίσταται η λειτουργία του εντέρου και βελτιώνονται τα επίπεδα αρτηριακής πίεσης.

Μην αμελείς το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας: Το Πρωινό. Μπορείς να διαλέξεις ανάμεσα σε ρυζογκοφρέτες, πολύσπορο κουλούρι Θεσσαλονίκης ή φέτα ψωμί ολικής άλεσης με ταχίνι ή μέλι. Συνδύασε το πρωινό σου με κάποιο smoothie ή ένα ποτήρι γάλα αμυγδάλου ή φουντουκιού.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορείς να γεμίσεις το διατροφικό σου πρόγραμμα με πολλές διαφορετικές τροφές, όπως ανάλατους ξηρούς καρπούς, φρούτα, αποξηραμένα φρούτα, κριτσίνια ή κρακεράκια, ώστε να μην αφήνεις τον οργανισμό σου νηστικό για πολλές ώρες. Παράλληλα, οι ανάμικτοι φυσικοί χυμοί και το γάλα αμυγδάλου και φουντουκιού μπορούν να καταναλωθούν όλες τις ώρες.

Όσον αφορά το μεσημεριανό, το κρέας μπορεί άνετα να αντικατασταθεί με μανιτάρια ή κάποιο θαλασσινό (γαρίδα, καλαμαράκι) και να συνδυαστεί άψογα με όλα τα συνοδευτικά, όπως οι πατάτες ή το ρύζι. Εξίσου εξαιρετική επιλογή είναι το ταμπουλέ με κινόα, που γεμίζει το στομάχι. Εναλλακτικά, το ταμπουλέ συνδυάζεται με πλιγούρι ή ακόμα και φασόλια μαυρομάτικα.

Μη ξεχνάτε, όμως, πως οι σαλάτες αποτελούν τις κυριότερες τροφές που θα ήταν καλό να καταναλώσετε στη νηστεία, χωρίς όμως να το παρακάνετε με το λάδι. Είναι κατάλληλες για όλες τις ώρες, ενώ αποτελούν ιδανική λύση για τις βραδινές σας διατροφικές ανάγκες. Για παράδειγμα, μπορείτε να προτιμήσετε μια πράσινη σαλάτα με καλαμπόκι, τυρί νηστίσιμο, κρουτόν, χωρίς τύψεις. Εναλλακτικά, οι αραβικές πίτες γεμισμένες με λαχανικά ή κάποιο θαλασσινό (π.χ. καλαμάρι) μαζί με μερικά παξιμάδια είναι καλή επιλογή για το βράδυ σας.
Μην ξεχνάς να πίνεις αρκετό νερό, ώστε να βοηθήσεις τον οργανισμό σου να αποτοξινωθεί αλλά και να τον κρατήσεις ενυδατωμένο.

Καθώς ο καιρός θα γίνεται όλο και καλύτερος, βάλε την άσκηση στη ζωή σου και διατήρησε την φυσική σου κατάσταση!

Νικόλ

Αγαπάω τα αστυνομικά βιβλία και τα ωραία κάδρα. Φωτογραφίζω τους πάντες και τα πάντα ενώ απολαμβάνω φαγητά, γλυκά και κλασικές ταινίες. Λατρεύω τη Θεσσαλονίκη, όπου ζω και ξεχωρίζω από τις κατσαρές μου μπούκλες.

Χωρίς σχόλια

Το σχόλιο σας