Κυτταρίτιδα; Όχι αυτήν την άνοιξη…

Η κυτταρίτιδα είναι μια αισθητική κατάσταση, που επηρεάζει σχεδόν το 90% των γυναικών σε κάποια στιγμή της ζωής τους.

Η κυτταρίτιδα εμφανίζεται όταν το υποδόριο λίπος αρχίζει και πιέζει τα στρώματα των ινών του κολλαγόνου, ή του συνδετικού ιστού, κάτω από το δέρμα (συνήθως στους γλουτούς, τις περιοχές των μηρών, και το στομάχι). Ο συνδετικός ιστός μπορεί να αποδυναμωθεί από τις ορμόνες, την έλλειψη άσκησης και τον αδύναμο μυϊκό τόνο, το υπερβολικό λίπος, την κακή κυκλοφορία. Επίσης οι γυναίκες τείνουν να κουβαλούν περισσότερο λίπος γύρω από τους γοφούς και τους μηρούς τους, ενώ έχουν συγκριτικά με τους άντρες λιγότερο υποστηρικτικό συνδετικό ιστό.

Οι ορμόνες, επίσης, φαίνεται να παίζουν ρόλο στην εμφάνιση της κυτταρίτιδας: Καθώς περνάει η ηλικία, το σώμα παράγει λιγότερα οιστρογόνα, μια ορμόνη που βοηθά στην καλη κυκλοφορία στα αιμοφόρα αγγεία. Λιγότερα οιστρογόνα σημαίνει φτωχότερη κυκλοφορία, η οποία μπορεί επίσης να σημαίνει μια μείωση στην νέα παραγωγή του κολλαγόνου.

Το υπερβολικό βάρος κάνει την εμφάνιση της κυτταρίτιδας πιο αισθητή, καθώς η περίσσεια λίπους κάτω από το δέρμα, αυξάνει την  πίεση στον συνδετικού ιστού σας.

Η τακτική πρακτική άσκηση δεν μπορεί να εξαλείψει την κυτταρίτιδα, αλλά σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη ή τη μείωση της εμφάνισής της. Η κυτταρίτιδα εμφανίζεται όταν οι συνδετικές ίνες κάτω από το δέρμα γίνονται αδύναμες ή χάνουν την ελαστικότητά τους. Γυμναστική και διατάσεις που βελτιώνουν την ελαστικότητα βοηθούν στη μείωση της κυτταρίτιδας. Η άσκηση βελτιώνει επίσης την λεμφική παροχέτευση, η οποία μεταφέρει τις τοξίνες μακριά από τα κύτταρα. Η μειωμένη λεμφική κυκλοφορία συμβάλει στην αύξηση της κυτταρίτιδα.

Το κάπνισμα έχει αποδειχθεί ότι μειώνει  τη ροή των αιμοφόρων αγγείων και την παραγωγή κολλαγόνου. Επιπλέον  το κάπνισμα μπορεί να σας δημιουργήσει προβλήματα με πολλούς τρόπους. Δημιουργεί πρόωρες ρυτίδες και γήρανση, ξηραίνει το δέρμα, και μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία ραγάδων.

Η διατροφή σας από μόνη της δεν μπορεί να προσδιορίσει αν θα εμφανίσετε ή όχι  κυτταρίτιδα, αλλά μια καλά ισορροπημένη, βασισμένη σε κατανάλωση φυτικών τροφών μπορεί να μειώσει τη φλεγμονή στο σώμα σας. Τρώγοντας άφθονα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό μένει ενυδατωμένο, βοηθώντας τον συνδετικό ιστό να παραμείνει ισχυρός κι εύπλαστος, και μπορεί ακόμη και να σας βοηθήσει να αδυνατίσετε.

Ας δούμε λοιπόν μερικές από τις τροφές που θα πρέπει να καταναλώνουμε:

  • Πείτε ναι στα αντιοξειδωτικά, όπως Acai, μούρα, κόκκινα και πορτοκαλί φρούτα και εσπεριδοειδή. Τα αντιοξειδωτικά αποτελούν την άμυνα ενάντια στις ελεύθερες ρίζες, που προκαλούν βλάβες στα κύτταρα του δέρματος και μπορεί να συμβάλλουν στο σχηματισμό της κυτταρίτιδας.
  • Go green πίνοντας πράσινο τσάι, το οποίο είναι αποτελεσματικό για την αύξηση της ενεργειακής δαπάνης και της βοήθεια στην απώλεια βάρους. Είναι επίσης ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό. Δοκιμάστε βότανα, πικραλίδα (Dandelion), σε σαλάτες ή φρέσκους χυμούς & Ginkgo biloba, ένα φυτικό παρασκεύασμα από τα αποξηραμένα φύλλα του δέντρου Ginkgo, το οποίο βοηθά στην κυκλοφορία του αίματος.
  • Καταναλώστε καλά λιπαρά. Αντικαταστήστε τα κορεσμένα λίπη με ωμέγα-3 λιπαρά, όπως λιπαρά ψάρια, λιναρόσπορος και τα ιχθυέλαια και τα καρύδια. Αυτά βοηθούν με την κυκλοφορία του αίματος. Κακή κυκλοφορία μειώνει την ικανότητα του σώματος να παραδώσει τις θρεπτικές ουσίες στα κύτταρα του δέρματος.
  • Κόψτε τις τοξίνες. Η συσσώρευση των τοξινών στο σώμα μπορεί να επηρεάσει το χόριο (υποδόριος ιστός) και να οδηγήσει στο σχηματισμό της κυτταρίτιδας. Καταργήστε ή περιορίστε τις τοξίνες όπως ο καπνός, το αλκοόλ, ο καφές και τα βαριά επεξεργασμένα τρόφιμα που περιέχουν υψηλά επίπεδα ζάχαρης και χημικά πρόσθετα.
  • Βεβαιωθείτε ότι πίνετε άφθονο νερό.
  • Extra Tip: Φροντίστε το δέρμα σας. Χρησιμοποιήστε ένα scrub δύο φορές την εβδομάδα. Βρέξτε το δέρμα σας κάτω από το ντους, τρίψτε το scrub στις περιοχές όπου εστιάζεται το πρόβλημα, στη συνέχεια ξεπλύνετε.

Photo: Daniel M Viero

 

Βασίλης Βασιλείου

Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη, έπαιξα μπάλα στην αυλή της Αγίας Σοφίας, μπάσκετ στην Ικτίνου. Αγαπώ τα ταξίδια, ιδιαίτερα όσα δεν έχω κάνει ακόμα, το Ασύρτικο Σαντορίνης, το Côte-d'Or και το Barolo. Έχω τερματίσει Ironman Triathlon Full Distance και όταν δεν εργάζομαι στο φαρμακείο μου, στην οδό Μητροπόλεως 113 στη Θεσσαλονίκη, θα με πετύχετε να προετοιμάζομαι για τον επόμενο, κατά πάσα πιθανότητα αδιανόητο, αθλητικό στόχο.

Χωρίς σχόλια

Το σχόλιο σας